tisdag 31 januari 2012

Ge mig kraften gråskull!

He-Man alltså, bra översättning. Är det inte något i stil med "By the power of grey scull..."? Det kunde man kolla på om och om igen.

Jag skulle behöva någon sorts kraft nu. Att sitta i sin lilla bubbla av pluggande, inte roligt, speciellt när man inte har någon annan att plugga med. Privatisering, regleringar av monopol, fusioner av bolag etc. Intressant egentligen, såklart, men allt blir så ointressant och jobbigt när det är tidspress! Jag har väl mig själv att skylla lite grann kanske, men kan också skylla på opedagogiskt kursmaterial, obegriplig lärare och en krock av terminer.

Hade tänkt att köpa ett nytt laptopfodral idag från Junkyard, ett supersnyggt blått från WESC som jag hade spanat in. Vad händer? Det är SLUT! Det enda som fanns kvar var EN enda, och den hade hunnit bli reserverad till en order idag... Idag! Vilken otur. Vem är den personen som vågar köpa mitt laptopfodral?! Jag som köpte ett halvdant innan vi stack till Barcelona bara för att jag inte hittade ett då, och nu ser det ut som att jag måste vänta ett tag till.

Fint inslag imorse på Nyhetsmorgon. En by uppe i Norrland som samlade in massa massa renar. Tänk vad livet hade varit mycket lättare och mer fridfullt om man hade sprungit efter renar hela dagarna.

Jo, jag överdrev där. Jag har alltid en tendens, under stressiga tentatider, att avundas folk som gör de mest vanliga och rutinartade sakerna. Folk jag ser överallt; som fikar, går på promenad, handlar m.m. De har inga bekymmer i världen -inbillar jag mig.

Vidare nu till price cap regulation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar