tisdag 28 augusti 2012

Vardagslyx!

Riktigt skönt att starta dagen med en god frukost, egentligen borde man försöka anstränga sig för att få morgonlugn och finfrukost varje dag. Det viktigaste är väl nästan att den är lugn, och eftersom jag var ledig idag fick jag en lugn och bra morgon.

Jag var t.o.m så duktig att jag power-walkade imorse! Skönt att gå runt i det friska, lite råa, vädret med P3's morgonpass i lurarna. Känns skönt att de ordinarie radiopratarna är tillbaka, då vet man att allvaret har börjat - ingen mer semesterfeeling! Tycker ändå att det känns skönt att allt drar igång på riktigt nu, självklart tänker jag på mitt sista år som student, nu kör vi Elina :) By the way, gillar Nour El-Refai skarpt, hon är så himla rolig. Många gånger tänjer hon på gränserna och drar skämten liiiiite för långt, men det är just det som är skönt. Morgonens diskussion om "tamgrisar som förvildas" var så jäkla bra!

Idag hade jag även mitt tandläkarbesök. Precis i tid, på minuten, steg jag in på Folktandvården. Undersökningen gick bra, men en obehaglig överraskning väntade... Jag är en av de människor som lättare kan få tandsten (tror jag iallafall) och när den skulle tas bort tar tandhygienisten fram ett slipverktyg som inte är en sån där vanlig krok, utan en mer moderniserad "eldriven" variant. Den var HEMSK!! Åtminstone var den hemsk för mig som har lite blottade tandhalsar och lätt får ilningar på vissa ställen precis vid tandköttet. När den slipmaskinen kom åt fel ställe gjorde det förbannat ont, fy för det alltså. Har fortfarande kvar den slipande känslan på tänderna...

Jag hann även med ett besök hos mamma på Blåsut och åt en såå god fylld paprika. Dagbarnen William, Edvin, Julia och Smilla var glada att se mig - och jag dem! Söta små barn, som bara vill leka leka leka. Det blev även en stunds sagoläsning av mig, inte ofta sånt händer ;)

En shoppingrunda och fika blev det med pappa efter Blåsutbesöket. Där fyndade jag några saker, bland annat ett par fina låga vagabondskor som stod på 50%-hyllan! Ett givet köp!


Lite lyx i vardagen är alltid välkommet, så vi fixade lite god plockmat till kvällsmat. Baconlindade dadlar var ett måste att ha med! Mina nya skor syns också, längst ner är våra nya glasunderlägg från London, syns väl ganska tydligt vem som har valt vilket.

"The glass can be half empty or half full... as long as there's whiskey in it"
"Every day I give my family two choices for dinner - Take it or Leave it"
"I need a lot of coffee to start the day... and a lot of booze to end it"

Snart är det House.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar