fredag 21 september 2012

Betti i Kungälv

Igår var jag på besök hos Maria och Simon, och om det var efterlängtat! Jag såg verkligen fram emot att bli ompysslad efter hårda skoldagar, och det skötte Maria utmärkt. Jag åt så himla mycket och behövde inte röra på mig nåt alls -det är lyx! :)

När jag satt på bussen till Kungälv var jag inte särskilt hungrig, men så fort jag kom innanför dörren blev jag vrååålhungrig. Maria hade inte börjat med maten (eftersom jag inte var hungrig när vi pratades vid) så jag började småäta på nötter och vindruvor medan Maria lagade maten. Gött gött.

Hon gjorde en lövbiffsgryta med potatis, riktigt gott och hett var det, utmärkt för en höstdag.

Efter maten dök en skål med Polly upp, efter att jag hade spanat in det i skafferiet, hehe. Jag återgick till småätandet alltså. Polly är ju så så gott!

Vi förflyttade oss till soffan och det var då jag började känna att jag hade lite svårt för att röra mig, behövde även hämta andan någon gång extra när jag pratade med Maria. Jag var MÄTT! Trots det så fortsatte jag trycka i mig Polly, herregud.

Maria satte igång ett avsnitt av How I Met Your Mother för att därefter påbörja efterrätten, alltså den riktiga efterrätten (inte Polly) :)

Kvällen slutade med att vi båda var superettan och trötta, men kan meddela att muffinsen var ljuvliga och jättesöta.

Nu sitter jag på tåget hem och längtar efter att få igång fredagskänslan. Lite vin, lite tapas, lite Johannes -precis vad jag behöver.

Måste även säga att det var riktigt inspirerande och mysigt att sitta och plugga på Pedagogen i Gbg. Så typiskt att det ska vara mysigare än Handels, men men. Pedagoger kanske är mer mysiga än ekonomer?

Här kommer lite bilder... Freeedag, yeay!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar