onsdag 29 februari 2012

Identiska tvillingar med åldersskillnad på 4 år..?

När jag var på gymmet senast såg jag en dokumentär på tv som fick mig att känna mig både obekväm och upprörd.

Jag har inget emot att homosexuella par ska ha möjlighet att få barn när det finns så många utvecklade metoder för heterosexuella par med svårigheter att få barn - på "naturlig" väg. Fine. Ibland måste dock en viss gräns sättas. Att frysa in ena halvan av tvillingägget i frysen i fyra år för att sedan få ett tvillingpar med fyra års åldersskillnad..? Alltså, jag vet inte. "Orlando will always know what he's going to look like in four years' time: when he looks at his older brother, he is kind of looking into his own future. Freaky." Freaky kanske är rätt ordval. 

Några kommentarer (kanske inte ordagrant) under dokumentären var:
"första gången gick vi utseende, karrär och ambition, denna gång bryr vi oss bara om äggdonatorn är snygg"
"tänk, med min kropp och hennes kropp - hur kan det gå fel?!"
"Min syster har tio barn och jag tänker absolut se till att jag får fler barn än vad hon har. Hon är dessutom steriliserad nu så jag har en god chans." 

Visst, sådana kommentarer kan vem som helst säkert fälla utan att det låter konstigt, men i det här sammanhanget bidrog det till att allt kändes väldigt "freaky" och överdrivet. Läs själv:



Nu är det läggdags. Mycket snurrar just nu; koncernredovisningens alla utdelningar och internvinster och för att inte tala om våra olika assignments och de kommande tentorna. Pjuh.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar