onsdag 27 juni 2012

Snart semester!

Resan till Serbien närmar sig och jag ser mer och mer fram emot det! Ska bli himla skönt att byta ut det här regnrusk till väder mot sommarvärme. Mest ser jag fram emot det eftersom vi för första gången ska ta med oss två gröngölingar vad gäller Serbien, jag undrar hur Johannes och Simons intryck kommer att vara.

I vanlig ordning innan en resa har jag försökt införskaffa nödvändiga saker jag behöver, såsom nya kläder of course, men även annat som exempelvis make-up borttagning, dagkräm etc. Så typiskt att just sådana saker ska ta slut precis innan man åker iväg någonstans? Förra veckan betalade jag även för en synundersökning och ett nytt halvårspaket med linser och linsvätska. Så onödigt dyrt! Mitt saldo på kontot har alltså minskat ganska mycket på kort tid.

Det blir inte heller bättre av att jag vill köpa nya saker till lägenheten. Vill ha nytt matbord (ännu mer nu när jag min käre Johannes råkade göra sönder en stol), jag vill även ha en ny soffa, kristallkrona, en diskmaskin, en sängstomme och andra småsaker som är bra för förvaring. Inte billigt om mina önskemål räknas ihop... För övrigt så är förvaring så jädra bra, finns inget värre än när man har grejer som man inte kan gömma undan! Just nu känns det som att vi har saker/kläder överallt! Ååååh.

Måste också säga att det finns så många måsar som hänger på andra sidan vägen, på taket av byggnaden. Det värsta av allt är att måsjävlarna inte ens låter som måsar! Jag inbillar mig att måsar brukar låta skrikigt, i ett ganska högt register, ett läte som är väldigt svårt att härma. Detta läte som jag hör av "våra" måsar låter ungefär som "Wääääeeee, wäääääee" med en slags nasal bebisröst eller nästan som ett jamande. Konstigt.

Jag måste lägga mig så snart jag kan, var väldigt trött imorse. Inte ok. Hoppas dock att jag drömmer en lika ball dröm som jag hade inatt, om inte ballare?! Jag drömde att jag var Stålmannen och det var ju såklart grymt, men det dumma var att jag hade problem med flygningen. Jag tror att jag på något plan visste att det var en dröm och tänkte "Fan, vad grymt, nu flyger jag!" (eftersom jag visste att det var en dröm) men kanske därför gick det inte så bra. Precis när jag hade lyft, och jag antagligen kom på att det var en dröm, så började jag sjunka och sprattla lite grann med benen för att flyga uppåt igen. Det blir ofta så när jag drömmer såna bra drömmar. Blir så besviken. Likadant är det om jag flyr från något läskigt så kan jag ALDRIG springa ordentligt och för längesedan kom jag på den perfekta liknelsen av känslan av att springa dåligt. Philoctetes från Disney's Hercules! De där små benen liksom vankar långsamt framåt åt sidorna när han springer i en scen, och det går inte fort. Bästa förklaringen på hur det känns när jag flyr från läskiga saker!

Han kan ju omöjligt sätta ena benet framför det andra, alltså måste han lyfta benen åt sidorna
och föra dem framåt långsamt. Såå långsamt!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar