tisdag 8 maj 2012

O Clone!

Jag måste bara inleda med ett gammalt minne. För många år sedan brukade jag, Magda och Maria titta på en brasiliansk tv-serie när vi var i Serbien en sommar. Serien handlade om olika familjer, relationer men framförallt om en klonad person, därav namnet på serien "O Clone" som på svenska är - Klonen. Mer behöver väl inte sägas om serien, den var väl ganska fånig och vääääldigt lång (vi tittade aldrig klart på den såklart). Nu till det jag tänkte få sagt: den visas här i Sverige! När jag upptäckte det var jag på gymmet, blev minst sagt förvånad. Tydligen finns det någon "Global kanal", eller vad  den heter, som visar lite internationella serier. Kanske dags för ett marathon?

Just det. Kom på att jag inte har skrivit någonting alls om flytten. Vi har nu flyttat in och saker börjar falla på plats. Känns gött.

I helgen var jag och Johannes på besök hos Maria och Simon i Kungälv, finally! Här kommer lite bilder från de senaste dagarna (i oordning dock)...

Morgonpromenad till jobbet från förra veckan.

På väg till Tranquilo! På bussen var allt fine, men väl där blev jag JÄTTEtrött.

Ute på balkongen och tar en öl. Lite kallt var det, men Simon kom ut med filtar till oss!

Johannes står och hänger. Sjukt fin lägenhet har de iallafall!

Grön express, med Simon och Johannes.

Skön musik heeela helgen.

Simon the grill-chef...

...och så här blev det!

Maria grejar i köket.

Superbra helg om jag får säga så! Nästa gång kanske jag kan hålla ögonen öppna längre. Johannes fick mig dock att piggna till på Tranquilo, han har bra moves i sina höfter ändå!

Snart är det dags för skola och analysarbete. Kanske ska föreslå en kombinerad analys-fika på Strandgatans uteservering efter lunch..? Vi måste ju ha en inspirerande miljö att jobba i när vi skissar på analysavsnittet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar