måndag 30 januari 2012

Glöm inte att hålla ögonen öppna.

Dagen har än så länge varit bra, en föreläsning som handlade om värdering till verkligt värde och en lunch på Sushi Ichiban med Hanna & Elina.

Det som nu väntar är a whole lot of studying och en sväng förbi gymmet.

Jag kom att tänka på helgen. En bra födelsedagsmiddag för Magda i fredags (trots ett par timmar utan ström), en trevlig utgång i lördags som följdes av en slapp söndag. Därefter kom jag att tänka på när jag slog i huvudet, närmare bestämt ögonbrynet, natten mellan lördagen och söndagen. Innan någon hinner tänka tanken, NEJ -det var inte p g a att jag hade varit ute...

Jag har dock ett tips till alla er som måste kissa mitt i natten, för det var där jag slog i huvudet. Av någon konstig anledning vaknar jag alltid runt 06.00 och är SÅ kissnödig, och varje gång blir jag så irriterad på det för att jag dels måste gå upp till toaletten och även piggna till av den lysande lampan. Så jag kom på för inte så längesedan att jag ska börja blunda efter att lampan tänds och det har faktiskt funkat bra -tills natten mellan lördag och söndag.

Jag gick in halvt blundandes, kanske med ena ögat stängt och andra öppet och precis när jag hastigt vände huvudet, samtidigt som jag böjde mig nedåt för att sätta mig -PANG! Jag hade vänt mitt huvud och prickat in en smäll med ögonbrynet mot kanten på duschväggen.

Jag skakade på huvudet och suckade. Då hade jag fått ett rött streck vid ögonbrynet som tur nog försvann dagen därpå! Så ett tips: håll ögonen öppna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar