tisdag 17 januari 2012

Idéerna kommer om natten.

Små detaljer har dykt upp under min sömn:

- För några nätter sedan höll jag på att äta på en seg kola, en sån där blå Rollo, och när jag hade tuggat mig in till mitten började en Whitney Houston-låt spelas från kolan i min mun.
- Inatt såg jag en stol med ett annorlunda ryggstöd. Föreställ dig ett ryggstöd där toppen av ryggstödet är format som en uggla. Det ser ut som att en uggla sitter på ryggstödet, men i själva verket är ugglan bara en slags silhuett och den är lika tunn som ryggstödet.

I vanlig ordning under vintertid blir mina händer torra. De är även lite torra på fingertopparna, ungefär som när Spindelmannen (Tobey Maguire) upptäcker att han kan klättra på väggar och man ser hans tumme inzoomad med små utväxande taggar. Så känns mina fingertoppar, fast det "spruckna" är min motsvarighet till Spindelmannens taggar. Varje gång jag tar på mig strumpbyxor i nylon kan man höra mina fingrar riva mot materialet. Fint.

Idag är det som att tiden har stått stilla. Varje gång jag har tittat ut genom fönstret ser det likadant ut, samma disiga & gråa utsikt. Visst ska det vara bra att gå ut och promenera, och gärna under dagen då det är ljust, men det där gråa kan inte locka särskilt många -eller? Jag är fortfarande glad över att jag var ute på en lång promenad den dagen snön hade kommit. Tänk de som missade den dagen, de har förmodligen missat den sista (kanske t.o.m den första?) vinterdagen.

Apropå att sitta vid fönstret och titta ut. Jag känner mig lite som en jungfru i nöd, sittandes i ett torn och blickar ut över friheten. Det som tar kål på mig just nu är det förbannat tråkiga, men nödvändiga, pluggandet.

Nu när jag sitter och funderar på om jag ska fortsätta skriva lite till eller återgå till mina uträkningar, upptäcker jag att jag kliar mig på halsen. Är det möjligt att s.k. "bed-bugs" bits? Detta är inte första gången jag tänker på det, jag har många gånger upptäckt små bett på halsen som kliar! Vad är det?! Är det någon som vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar