måndag 16 januari 2012

Omstart.

Bloggskrivandet i Barcelona gav mig suget att hålla skrivandet uppe. Detta är tredje bloggen jag är inne på, nr 1 "Betko - Försöker än så länge lista ut hur allting fungerar..", nr 2 "Betko i Barcelona" och hur länge nr 3 håller i sig återstår att se.

Konstigt nog är jag alltid pigg om kvällarna varje gång jag bor ensam i lägenheten. I vanliga fall borde jag vid denna tiden redan ha hunnit sova ca två timmar i soffan.

Min epilator som jag fick i julklapp användes idag för andra gången. Alla hårstrån rycks inte upp tyvärr, men den stickande känslan av att rensa känns så bra. Det står att man inte ska behöva epilera mer än var tredje vecka ungefär, men jag undrar om benen någonsin kommer att bli lena? Hårstråna växer i olika takt, det vill säga, de hårstrån jag inte ryckte upp idag kommer förmodligen komma fram nästa vecka. Vi får se.

Min motivation till att plugga på de två återstående kurserna är inte på topp. När jag lämnade Barcelona, "lämnade" jag också kurserna där, in my mind alltså. Jag vill ha lite nytt nu.

Inatt drömde jag att jag hade tappat min tand till vänster om framtänderna. Den hängde på nåt sätt kvar tack vare min tråd som sitter kvar på baksidan av tänderna. På något sätt var smärtan återkommande, som om tanden slets ur mitt tandkött gång på gång, en knastrande känsla ungefär. Den sista gången jag kände det visste jag att jag drömde och undrade om detta påverkade min "riktiga" tand. Efter det vaknade jag. Jag vet att jag ibland kan pressa tänder, och även pressa tungan mot framtänderna, vissa gånger känns det som att man pressar sönder framtänderna. Konstigt ändå med inbillad smärta, eller är den inbillad?

Bra fika ikväll. Det gröna "unkna vattnet" som Johannes hade sagt, dvs teét, med smak av Secha Lime var faktiskt gott. Jag brukar oftast ha svårt för de nyttiga gröna teérna, men detta var faktiskt fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar