söndag 22 januari 2012

"Vad är meningen med att leva om man inte är vacker?"

Citat taget ur animé-filmen "Det levande slottet" som jag, Magda & mamma tittade på för en liten stund sedan. Den filmen har jag faktiskt velat se länge länge, har den t.o.m på min gamla dator, men det rätta tillfället dök aldrig upp. Fin film! Efter ett missöde med hårfärgen sa killen i filmen att livet inte var värt att leva om man inte var vacker -hahaha! Magda blev lite kär i honom. Han såg ut som en tjej kan jag meddela, men snygg var han, verkligen.

Det är något speciellt med animé. Jag minns att jag för många många år sedan ibland tittade på Sailor Moon när det gick på tv. Mest för Magdalenas skull givetvis.

Igår kom Souryana över för att hälsa på Magda en sväng. Vi skulle titta på en film, Spaceballs hette den har jag för mig, men innan vi satte på filmen kikade vi en stund på Hot Shots med Charlie Sheen. Efter en liten stund när jag plötsligt ser en kille i skumma glasögon säger jag högt "Det är ju han! Alan i 2 1/2 men!". Efter lite diskuterande dök han upp i rutan igen, och nu kunde man se att glasögonen var som små akvarier med små fiskar simmandes inuti, men framför allt kunde man se att det var Alan! Märkligt att de skulle hamna i samma serie efter ett antal år, eller kanske inte?

Johanneeeeesss, nu är det dags att komma hem!
(Tydligen låter det alltid så när jag ropar på honom)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar