fredag 20 april 2012

Älska getost!

Många saker blir så mycket godare med getost. Det är ju så gott i alla former, speciellt den hårda getosten. Ikväll blev det dock en mjuk. Det var längesen jag gjorde paj faktiskt, men nu var det dags. Bacon/getost-paj med spenat och lök. Jäkligt gott också!

Försökte mig på att snygga till pajen på ett amerikanskt vis, ni vet, att lägga pajremsor i ett slags rutmönster ovanpå pajen. Gick väl sådär, tror jag hade behövt en fastare deg, en mer kavel-vänlig sådan.

Till maten blev det en mighty fine Riesling! Den var dyyyr, eller jag vet inte, är 129 kr dyrt för en fin flaska vin? Hur som helst så tycker jag att jag är värd det eftersom jag satte ännu ett VG! Jepp, internredovisningen gick bra den med.

Träffade Magda idag också. Har inte sett henne sen förra helgen. Guess what? Jag och Maria fick YTTERLIGARE var sitt Påske-Egg! Hahahaaa :) Påsken tar aldrig slut.

Nu sitter vi i soffan o hänger i varsin ände. Så fort jag är färdig med att uppdatera är Johannes välkommen till min sida av soffan!

Maria gjorde också paj ikväll. Hon skulle göra en köttig sådan! Låter inte dumt...

Imorgon ska jag sova. Att sova är en av mina favoritgrejer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar