torsdag 19 april 2012

Sluta andas sådär!

Efter påsken och allt godis som förtärdes har jag fått ett starkt sug efter godsaker, så typiskt. Nu ska jag försöka äta mer frukt och verkligen försöka undvika fredagsfikat på jobbet. Ett exempel på en godsak som jag åt under påsken var ett supergott "Påske-egg" jag fick av Magdalena som hon hade köpt i Trysil. Var det Trysil eller var det nåt annat ställe? Det känns som att hon har varit ute på vift ganska mycket nu det senaste. Good for her!
Titta vad söt. 
Som att äta ett vanligt ägg fast gjort av choklad och chokladmousse!

Nu gör jag ett hopp från påsken till hösten. I måndags sökte jag utbildningar inför hösten och på första plats hamnade Strategisk och Operativ ekonomistyrning med IT. Det var ett paket med magisterkurser på 45 högskolepoäng. Ser fram emot ett fortsatt samarbete med Elina, kommer bli grymt! Hoppas bara att det går att fortsätta med ekonomijobb vid sidan av. Undrar om det går att ta del av schema redan nu?

Hur som helst, skola. Examensarbete. Vårt slit fortsätter trots motgångar! Förra veckan fick vi veta att varken H&M, Lindex eller Coop kunde medverka i vår studie. Skit. Jag tror dock att vi löser det fint ändå. Idag fick vi ännu en intervju avklarad, även om vi hade lite tekniska problem med inspelningen. Elinas mamma ringde flera gånger på hennes mobil (där vi skötte inspelningen) men som tur var är ju min partner väldigt kvicktänkt och lyckades lösa problemet - alla tre gångerna! Hahahaa.

Tummen ner för H&M, Lindex och Coop...
...men Elina håller humöret uppe!

Crazy face!

Efter en lång men produktiv dag i skolan tänkte jag cykla förbi optikern för att rätta till mina bågar. Jag var där förra veckan p g a att de hade suttit för löst en längre tid, fick hjälp med att böja till dem lite extra. Jajjemen, de satt nu stadigare än innan. Till min besvikelse började jag efter ett par timmar känna att det tryckte lite för mycket på ena sidan, varför jag nu måste åtgärda problemet. Meeen, det blev inget besök på Liljeloods. När jag gick till cykeln kände jag nämligen att det hade börjat regna och jag hade inga planer på att bli genomblöt. Det blev därför en snabb cykeltur hem istället! Väl hemma väntade en Anthon Berg...

En kopp te till mig och en kaffe till Johannes. Den chokladen satt fint nu på eftermiddagen. För övrigt så älskar jag mina Ittala-koppar, han har rätt bra smak ändå den där Johannes.

Jag måste nog ta mig till det där Ittala-outletet snart. Nu är det inte heller långt kvar tills vi ska flytta!

2 kommentarer:

  1. Håller med dig om fina muggar :-) finns det ittalaoutlet i thn?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näe men det finns ett i Lidköping! Vad sägs om en fika snart då? Oooh eller jag vet, en simtur kanske?:)

      Radera