tisdag 11 september 2012

En update!

På väg hem efter ännu en skoldag, kan konstatera att tempot är högt och det råder ingen brist på saker att göra. Under hösten tror jag att dessa tre ord kommer att gälla: effektivitet, disciplin & kaffe!

Känns ju självklart lite (mycket?) stressigt med allt som pågår; ny miljö, hitta grupprum, hitta lunchplats, anpassa sig till nya kursen... Ja, det där med att det är mycket nytt påverkar en del.

Nu är jag äntligen på väg hem. Ikväll ska jag till Blåsut och hänga, pappa åker till Serbien imorgon så jag tror att det vankas middag.

Dagen idag var för övrigt mycket bättre än igår. Kan meddela att jag igår inledde morgonen med att ramla med cykeln vid tågstationen, yes yes. Jag skulle svänga med cykeln men bromsade inte tillräckligt (mina bromsar låter förfärligt mycket = pinsamt ljud) så jag körde in/gled på en annan cykel som i sin tur välte... Ja, ingen bra start på dagen och resten av dagen blev inte bättre. Så jag resonerar så här, om det är bättre idag så KAN det faktiskt bli okej imorgon med. Eller? Det beror ju visserligen på hur case-skrivandet går.

I söndags åt vi Johannes favoriträtt -lasagne! Nu hade det gått så lång tid sen vi åt det sist så jag var riktigt sugen, det var t.o.m min idé att vi skulle laga det ;)

Vad tycks om mitt och Elinas studentkort? Fint va? Haha, det togs ju igår när vi hade vår dåliga dag.. Kan hända att det reflekterades på våra ansiktsuttryck.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar