lördag 1 september 2012

Junkfest - half way through...

Det som återstår är efterfesten! Just nu vilar jag min något slitna kropp. Det var ett otroligt tryck i partiutförsäljningen där jag och ett gött gäng jobbade. Tycker att vi var så himla bra, allt gick snabbt och smidigt. Vid stängning hjälptes alla åt! Så fint :)

Snart är det dags att göra sig iordning lite grann inför kvällen. What to wear? Hoppas det går snabbt och lätt. Hatar när man fastnar och inser att man inte har någonting att ta på sig!

Igår fixade Johannes iordning maten. Plockmat är grejen just nu känner jag, så jäkla gott, enkelt och mysigt. Han hade gjort iordning lite laxsnittar, bacondadlar, melon med blåmögelost och vindruvor med getost och pinjenötter! Första gången vi åt den varianten av vindruvor var en nyårsafton då Björn hade ordnat det, sååå gott alltså! Tror man kan skjutsa in dem i ugnen en sväng också för att få en fin yta på getosten...

En annan grej måste jag berätta, och jag skäms såå mycket Elina! Jag hittar inte mitt fina armband!! Det där med texten "Pencez de moy" :( Jag kan varken sluta tänka på det eller leta efter det. Det där med att tappa bort saker i hemmet alltså... Hopefully dyker det upp när jag minst anar det!

Jag undrar om det nån gång kommer komma ett slags ämne som man kan använda för såna tråkiga situationer. Ämnet skulle exempelvis kunna vara möjligt att spåra, alltså bara att spraya på saker och ting man är rädd om och skulle det försvinna hade man kunnat spåra det med en gps. Bra idé eller hur?!

Förresten, måste även lägga ut ett fint kort från morgonpromenaden till jobbet häromdagen.

Snart är det väl dags att ta tag kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar