tisdag 17 juli 2012

En sån dum idé...

Det var INTE bra att jag "bara" skulle svänga förbi köpcentret efter jobbet, men jag ville så gärna kika efter en heeelt vanlig svart kofta. Köpte jag det? Njaa. Hittade jag en? Ja, en helt basic för endast 399 kr..? Himla dyrt för en så enkel sak tycker jag, så jag köpte den inte.

Det dumma med att svänga förbi var att jag istället köpte andra saker, förvisso var allt på rea men ändå. Ett vitt linne (149 kr) och en vit top (125 kr) från Esprit, en superbillig (139 kr) polkagris-randig tunika från Pondus, ett set med korgar (49 kr) och ett par Nike löpartights (150 kr). Självklart var inte detta rätt tidpunkt för mig att fynda med tanke på att mitt kort visade "Medges ej" vid det sista köpet. Tuuur att man har en rik storasyster som ställer upp ;) Måste dock försvara mig lite med att det faktiskt var billiga och bra grejer jag köpte/behövde, även att jag inte fick något CSN eller särskilt mycket i lön (då jag inte hade jobbat heltid) är värt att nämna. Så det så! Nåja, enough intalande.

Det jag måste få gjort nu ikväll är att diska och vika den där tvätten som har väntat på mig någon dag eller två. En titt på kontot kan inte heller skada.

Jag får snåla under Fallens Dagar istället..!

2 kommentarer:

  1. pedanten;) längesen vi sågs nu. när ska vi skata? hihi.... såg att du shoppat på rea kul! Jag vill oxå shoppa, men vågar inte ta steget :/ !
    pussss

    SvaraRadera
  2. Heeej Hanna! Jag håller med, allt för många dagar sedan vi sågs! Jag provar gärna att skata, vet du vilken dag det är? Jag hoppas att lite av rean finns kvar nu när lönen kommer, blev så sugen när jag för någon dag sedan såg att det var 50% på Pondus! Vågade dock inte gå in såhär innan löning. Kanske kan ta en sväng på onsdag/torsdag o se om man hittar något? Så kan jag pusha på dig lite så du vågar reashoppa!
    Puss!!

    SvaraRadera