tisdag 10 juli 2012

Trög start

Det var ganska svårt att ta sig upp ur sängen imorse -resultatet av för lite sömn och en hemresa. Nu när semestern är över känner jag att jag hade behövt mer än 11 dagar. Vad gäller semestern så var den otroligt billig, så är det någon som vill åka på semester utan att slösa på mycket pengar så är Serbien the place to go! Ett exempel: 3 stycken öl (0,5 l) och en apelsinjuice för 164 dinarer!! Här ska nämnas att en dinar motsvarar ungefär 13,50 kronor. Det skulle absolut inte stå så, vad fel det blev! En SEK motsvaras av 13,50 RSD, vilket betyder att 164 dinarer motsvarar ca 12 kronor..!

I vanlig ordning fanns värmen på plats, närmare 35-39 grader varje dag. Yeay, värme för omväxlings skull! Å andra sidan blir det väldigt jobbigt när det blir för varmt.

Eftermiddagen har varit väldigt trög, precis lika trög som morgonen var. Ingen träning blev det heller på grund av min vänstra big-foot. Vanligtvis brukar min högra fot svullna, men nu har vänsterfoten gjort det. Jag antar att det beror på värmen i Serbien, hoppas bara att den blir normal snart, för det gör faktiskt lite ont med en svullen och spänd fot! Frågan är om jag ska spana in de tabletterna jag fick på recept för väldigt längesedan, de där som jag aldrig provade. Impugan heter dem och är väldigt vätskedrivande, och det är av just den anledningen jag aldrig provade dem - vill inte kissa var femte minut liksom. Kanske värt att prova?

Det har tagit en evighet att skriva ikväll så jag ska inte skriva så mycket mer idag.

Nu när jag ändå är inne och korrigerar så kan jag nämna att Johannes precis sa att det finns glass i frysen... Inte dumt, jag antar att det är Daniel och Johanna som har lämnat kvar lite götta! De lämnade även kvar en superfin blomma åt oss :) För er som inte vet så bodde de i vår lägenhet under vår semester. Blommorna ser ut att må riktigt bra för övrigt (sorry för att jag var lite väl petig med vattningen av blommorna) !

Nu ska jag slappa lite mer och lägga mig om en liten stund (helt okej att slappa en sån här regnig och grå eftermiddag/kväll, förutom den uteblivna träningen). Imorgon satsar jag och Johannes på att börja jobba 06.30!

Café Centar.

Maria och en Tequila Sunrise.

Marko gömmer sig lite i skymundan.

En nyvaken lillasyster...

Frukost på baksidan i Prokuplje!

Nena Tasic ;)

Nestea är gött, om man inte dricker öl förstås...

...någon timme senare öppnade Simon och Johannes sin första öl (de två bruna flaskorna).

På väg hem. Jag, med ett lätt vridet ansikte ser det ut som!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar