onsdag 29 augusti 2012

En hektisk dag och foton från inflyttningsfesten!

Dumt av mig att ha på mig mina nya skor en heldag. Skorna skar in i fötterna nåt så fruktansvärt, stackars stackars fötter!

Efter jobbet åkte jag och Maria till Göteborg, planen var att jag, Maria och Elina skulle ta en fike efter kursregistreringen vid Handels. Tyvärr blev det ont om tid och brist på parkering så Maria släppte endast av mig utanför universitetet där jag senare mötte upp Elina. Själva registreringen gick superfort, man kan ju undra varför de inte har någon slags registrering via internet? Kändes väldigt märkligt att bara åka dit för en registrering som varade i fem minuter.

Nåja, eftersom registreringen gick så fort så insåg jag att jag kanske skulle hinna med ett bra tåg. Precis i den stunden jag tänkte tanken ringde min mobil. Det var Maria som sa att hon blev tvungen att åka tillbaka samma väg, pga något vägarbete, och frågade om jag var färdig och om jag var sugen på att få skjuts in till centralstationen - OM jag var sugen! Yes yes yes. Jag fick ruuusa ut ur byggnaden, med en skoskav som bara eskalerade och slutligen såg jag Marias bil i den allt snabbare rullande bilkön utanför. Snabb och otroligt smidig (?) som jag är hoppade jag in i bilen i farten, haha. Allt gick väldigt fort. Det blev ju även väldigt bråttom att försöka boka en tågbiljett eftersom klockan redan var 17.30 och mitt tåg gick 17.47..!

Jag blev avsläppt vid Brunnsparken och skulle bara godkänna betalningen då något gick snett, vilken överraskning. Alla mina ifyllda fält var tomma och jag blev tvungen att börja om. Jag chansade och började springa mot stationen för att där kunna köpa en biljett i en automat. Väl framme började minuterna ticka allt snabbare, killen framför var nästan färdig med sitt biljettköp och det återstod endast att han skulle välja betalsätt -konto eller kredit (en 1:a eller 2:a). Surprise surprise! Tekniskt fel! Faaaan. Jag skyndade mig till automaten bredvid som just hade blivit ledig, började knappa in uppgifter och hoppades på det bästa. Mitt köp slutfördes 17.43 och jag började springa mot tåget. Guess what? Jag HANN!!

Mina arma fötter hann jag inte tänka på, men när jag klev av tåget kände jag hur de ömmade. Att komma hem var väääldigt skönt. Ännu skönare var det när jag kom på att jag faktiskt hade varit på gymmet imorse, nice!

Himla himla snällt av Maria att tänka på mig när hon körde förbi Handels, hade aldrig hunnit om det inte hade varit för henne! :)

Nu blir det lite gamla, men fina bilder från vår inflyttningsfest. Bättre sent än aldrig.

Förresten, en fråga ut till er som läser: är det någon som vet ett bra (gärna gratis eller jättebilligt) fotoredigeringsprogram för Mac? Vill kunna göra lite kollage och lite annat basic. Jag hittade ett gratisprogram som funkade helt okej men själva loggan på programmet dyker tydligen upp på bildkollaget (märkte jag från inlägget igår) och det är jag inte så förtjust i. Anyone, nåt tips?















Minicupcakes med blåbärssmak, m-m-mm... Men nästan ännu godare var
cake-popsen jag och Elina gjorde! Hittade ingen bild på dem men oooh så
fina de blev.


Var är Magda? Hittade inte henne på något av fotona..! Mycket, mycket märkligt. Nu måste jag dock fundera ut vad det blir för lunch imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar