tisdag 14 augusti 2012

Back at Blåsut...

... åtminstone den här veckan! När Johannes är bortrest på mässa passar jag på att hänga i mina gamla trakter och bara ha det gott.

Efter jobbet i söndags blev det en sväng direkt till O'learys där Johannes bjöd på en söndagsdrink till andra halvleken i handbollen. Helt Ok var den, den där Southside. Smakade dock som en variant av Mojito. Senare på kvällen blev det en mycket fin sallad som passade jäkligt bra i min lila glasskål!

Igår kom pappa hem från Serbien. När vi kom fram till Blåsut, mamma hade förberett middag, passade jag på att snabbt gå ut på en löprunda innan syrrrorna kom hem. Himla skönt att bara få sånt gjort, på med kläderna och ge sig ut -utan att tänka, bara göra! Om jag börjar tänka kanske det inte blir så mycket "göra".

Middagen var god, och efteråt bjöd mamma på tulumbe (den där serbiska söta bakelsen). Farligt att hon bakar!

Hur som helst, det blev ett kärt återseende med familjen. Det blev även ett kärt återseende med en gammal björn som väntade på mig i mitt gamla rum. Den nallebjörnen tror jag att jag fick när jag föddes. Kul när saker, i detta fall gosedjur, får en att bli nostalgisk.

Förut tog jag en power-sväng på Blåsut och insåg att det inte är så dumt här, utan riktigt fint!

Nu när mamma läser detta kommer hon antagligen vilja att jag och Johannes flyttar hit, haha. Har ju hört det förr ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar