måndag 6 augusti 2012

En helg i Hamburgsund och en regnig dag senare.

Så himla go helg har vi haft! Besöket hos Henke och Jennie var riktigt mysigt och mycket riktigt fick vi fint väder både på lördagen och söndagen - fantastiskt :)

Jag kommer inte skriva särskilt mycket idag utan låta bilderna tala för sig själva. Det enda som har hänt idag är en massa regn och ett uteblivet besök på gymmet (ibland kan jag bli så less på saker och ting när det inte går rätt, när man ex blir pissblöt på väg hem, vilket kan resultera i changed plans vad gäller vissa saker - så som gym)! Imorgon tar jag svängen förbi gymmet och köööör. Ikväll blir det lugnt i soffan.


Visst är det ett härligt kort?! Känns lite amerikanskt 50-tal. Matförberedelserna pågår för fullt här!

Välkomstbubbel med en supergod Key-Lime pie. Jennie hade gjort en
knäckebrödsbotten, så finurligt och grymt gott!

Massa godsaker. Grillad lax i folie, risonisallad och grönsaker. Gott gott!

Här är vi och har det gött! Tror vi kikade lite grann på OS här.

En promenad i det idylliska Hamburgsund med en avslutningsöl på Hjalmars krog.

Chill kväll blev det med prat, öl, kaffe och luftgevär!
Har tyvärr inga kort från luftgevärsskyttet men Jennie vann :)

Kaffet gav mig någon extra timme, men sämst som jag är på att
hålla mig vaken (nästan sämre än Simon Stenvall!) fick jag gå
och lägga mig först av alla vid 01:00. Somnade med detta leende
på läpparna, bra dag och kväll!

Tyckte att denna kvällsmat passade väldigt bra till en grå
och regnig dag som det har varit. Kantarellsoppa med
knapriga Finn Crisp, gött gött gött.

Nu blir det film, som jag med all säkerhet kommer somna till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar