lördag 11 augusti 2012

Sista sommarhelgen?

Kom hem från jobbet för en timme sedan. Nu i helgen blir det inte mycket ledighet utan jobb i butiken istället. Jag hade min lediga tid igår och hade en jätteskön dag! Fick mycket gjort faktiskt; städning, träning, omplantering av blommor, häng på Blåsut och avslutningsvis en tapasmiddag med Johannes.

Det blev ganska mycket tapas igår vilket betyder att det även kommer att serveras tapas ikväll med! Det har jag inget emot. Senare ikväll ska jag träffa Anna, Alex och Marie men kanske även Magda & Maria? Förhoppningsvis blir det en uteservering, om vädret tillåter.

Nu på tv är det Mars Attacks! och jag kan väl inte påstå att det är min favoritfilm. Marsianerna är så äckliga. Har alltid ogillat den filmen, ända sedan första gången jag såg den. Ska se nu om det finns något annat att ha på i bakgrunden.

Snart - tapas igen! :)

Av en orkidé blev det två stycken! Tydligen hade den vuxit till
sig så man kunde dela den i två delar :) Den lilla mönjeliljan
(troratt den heter så) är min och den stora fick jag av mamma!
Här är vi, jag och mamma!

Maria och Magda var med också.

Tapasbordet igår kväll. Så himla många goda
grejer alltså, älskar det.

Någon timme senare var bordet utplockat och
jag chillade, smuttandes på vinet. Den här
hemmakvällen var efterlängtad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar