lördag 4 augusti 2012

Sköna lördag!

Otroligt skönt att kunna sova några timmar längre än vanligt, behövde verkligen det. På något sätt känns det som att det har hänt väldigt mycket de senaste veckorna, roliga händelser självklart, men då kan det ändå vara skönt att stanna upp och andas lite - som denna morgon.

Kikade lite grann på OS i simning nu under frukost och kom på att jag inte alls har följt det, har ingen koll alls på vad som händer. Therese Alshammar i final i alla fall, så mycket vet jag nu!

Senare idag ska vi åka till kusten och hälsa på Henrik och Jennie så jag hoppas, hoppas att det kommer bjudas på fint väder! Jag antar att hösten kommer när som helt, så alla solstrålar tar jag som en bonus (och ändå sitter jag här inomhus).

Igår var en väldigt trevlig kväll med systrarna och mamma. Jag blev proppmätt, nästan så att mättnadskänslan håller i sig fortfarande! När mamma grillar så blir det nästan som ett julbord, sååå mycket gött finns det på bordet alltså :) Jag tror dock att vi alla gav upp käket efter att vi hade ätit var sin majskolv. Nåja, mamma var smart nog att bryta av sin (varför tänkte jag inte på det?!) men trots det hade hon lika svårt som oss andra att få bort majsresterna mellan tänderna. Herregud, vad jobbigt det är! Så där satt vi säkert med var sin tandpetare i säkert 30-40 minuter, petandes och pratandes.

Innan grillen drog igång blev det en drink.

Fina mamma :)
Bästa läget att hänga på vid huset. Alltid eftermiddags-/kvällssol och vindstilla!
Passionfruktspannacotta med lite vinbär. Gött att bara kunna plocka det man behöver i trädgården, vinbär that is.


Senare på kvällen skulle jag lägga sista touchen på min pannacotta innan servering. Det är så himla gott, och oj vad enkelt det är att göra! Det passade ju visserligen bra eftersom det var första gången jag gjorde det, men nu vet jag att jag lätt kommer göra det snart igen.

Idag kanske det är hög tid att inviga mina nya röda Plenty-leggings? Dr. Denims leggings måste ju vara något av det bästa som finns, vem använder inte det jämt?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar