torsdag 9 augusti 2012

Ett milt sätt att påpeka semesterkilon?

Vill man säga till sin flickvän på ett fint sätt att man har gått upp lite i vikt så kan man säga såhär: "Jag tror att vi har gått upp lite i vikt älskling. Det har blivit en del sötsaker och efterrätter det senaste." Visst blir det mildare när man pratar i "vi"-form? 

Jo, visst kan det stämma att jag har gått upp 1-1,5 kg men de semesterkilona ska bort nu om några träningspass! Jag blev dock lite förvånad när Johannes sa det (blir man inte alltid det trots att man tänkt tanken själv?), men samtidigt så har vi båda sagt att vi säger till om den andra börjar få något extra kilo. Kanske låter dumt men det blir ju en extra push till att äta lite nyttigare och verkligen ge järnet på gymmet. Bra grej!

Klockan 06:00 satt jag med denna goda frukost framför tv:n. Riktigt gött
att Ugly Betty går så tidigt på morgonen. Bra start med god frukost och
skönt tv-program.

Denna bild skickade mamma på mobilen - tulumbe! En serbisk klassiker.
Kan vara den sötaste efterrätten som finns :) Självklart hade Magda tagit
med sig två var till jobbet, och varken jag eller Maria kunde motstå.
Supergott!

Magda bjöd även på crêpes med köttfärs. Gött!

Ännu en trevlig fika ikväll, men denna gång med bästa barndomsvännen Elin! Fick en hel del intressant information om vad en skräddarstudent pysslar med och det är en hel del vetenskap bakom det där kan jag konstatera. Kul!

Läggdags alldeles strax. Någon som kollar på Fråga Olle-dokumentären förresten? Jag tycker det är roligt alltså, men måste samtidigt påpeka att det är kul att det finns. Bort med tabu- och skamstämpeln!

Imorgon är jag ledig och då är det äntligen dags för en tripp till Blåsut där det ska planteras om blommor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar